پرواز غازهای وحشی

پاییز آینده ، هنگامیکه غازها برای گذراندن زمستان به سوی جنوب پرواز میکنند ، به پرواز جناغی ( v شکل ) آنها بنگرید و به یاد آرید که علم در مورد فرم پرواز آنها چه کشف کرده است . هر غاز در حال پرواز یک نیروی بالا برنده در محیط غازی که بلافاصله در پشت سر او پرواز می کند ، ایجاد می نماید . بدینسان ، دسته غازها با پرواز جناغی خود حداقل 71 درصد بر میزان پروازی که به صورت انفرادی صورت پذیرد ، می افزایند .

مردمانی که اهداف و عقاید مشترکی دارند بسیار سریعتر و سهلتر می توانند به مقصد برسند ، چون آنان تحت فشار همدیگر حرکت می کنند .

هنگامیکه غازی از آرایش جناغی شکل خارج می شود ، بناگاه کشش و مقاومت ناشی از پرواز انفرادی را احساس می کند و با سرعت به آرایش جناغی می پیوندد تا از مزیت نیروی بالابرنده غاز جلویی خود بهره مند شود .

اگر ما به اندازه غازها از این احساس برخوردار باشیم ، همگی در صف آن مردمانی قرار خواهیم گرفت که همان راه و طریق ما را می پیمایند .

مواقعی که غاز جلویی خسته می شود ، به عقب پرواز کرده و به صف جناغی می پیوندد و غاز دیگر بلافاصله جای او را می گیرد .

از اینرو ، بهتر است که در انجام کارهای طاقت فرسا چه در مورد انسانها و چه در مورد غازهایی که به طرف جنوب در پروازند ، نوبت را رعایت کنیم .

غازهایی که در ردیف های عقبی پرواز می کنند برای تشویق و حفظ سرعت غازهایی که در ردیف های جلو پرواز می نمایند ، سروصدا بلند می کنند .

مهم تر از همه اینکه ، وقتی غازی مریض می شود و یا در اثر اصابت گلوله ای زخمی می شود و از صف خارج می گردد ، دو غاز دیگر به همراه او از صف خارج می شوند و تا سطح زمین تعقیبش می کنند تا شاید کمک و حمایتش کنند . این دو غاز تا بهبودی غاز زخمی و پرواز او و یا تا لحظه مرگ در کنارش می مانند ؛ و فقط پس از این لحظه است که این دو غاز با پرواز دوتایی خود و یا با پیوستن به صف دیگری از غازهای وحشی ، خود را به گروه می رسانند.

 

واقعاً که...!

              اندازه غاز وحشی هم نیستیم...!

 

*بابی جون*

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام به همه همکلاسی ها !‌
کارتون فوق العادست . از اون دست چیزایی که من دوست دارم . یعنی فراموش نکردن با هم بودن ها !
من همین کار شما رو قصد داشتم با بر و بچه های آموزشی انجام بدیم که فعلا اینطوری پا نگرفته !
ایشالله بگیره .
یاد ایام خوش به خیر ...
سری به ما بزنین . با تبادل لینک با همچین وبلاگی ۱۰۰٪ موافقم .

محمد یکشنبه 19 شهریور 1385 ساعت 01:33 ق.ظ

سلام بابی جون موافقم اما اگر بخواهیم میتوانیم در این مورد مثل غاز ها یکی باشیم و یک هدف پاک و خالص ودرست را انتخاب کنیم(خوب این هم یه نظره دیگه مگنه؟)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد